20 noiembrie 2012

Tăcerea dintre cuvinte



   Lumea e condusă de niște câini lacomi, tată. 
E din ce în ce mai rău.... 

Unde erai tu când am venit pe Pământ? 
Atunci când stelele dimineții izbucneau în cântece de bucurie și când toți îngerii scoteau strigăte de veselie? 

Ei m-au călăuzit la porțile tale...tată... 
M-ai învățat că viața o străbatem pe două căi... 
Calea naturii... 
Și calea suferinței... 
Trebuie să alegi ce cale vei urma. 
Prin suferință, nu cauți plăcerile vieții. Accepți să fii neglijat...uitat... respins...Accepți jignirile și loviturile... 
Prin natură nu cauți altceva decât desfătarea. Îi convingi și pe ceilalți s
ă-ți facă pe plac. 
Îți place să-i conduci...să faci doar ce vrei. 
Găsești motive să fii nefericit...chiar dacă întreaga lume e fericită, iar iubirea le zâmbește tuturor. 

   M-ai învățat că toți cei care merg pe cale suferinței își vor găsi fericirea...Oare? 
E vorba de credință, tată,...iar eu am ales o cale alternativă. O viață plină, trăită intens clipă de clipă, fericire, veselie, nici un regret... 
Credința în mine și forțele proprii m-au călăuzit...norocul mi-a surâs întotdeauna, mi-am realizat toate dorințele, am fost un special. 
Am respectat toate evenimentele, m-am rugat pentru tine, tată, până în ultima clipă... 

Dar acum, ești în mâinile Domnului. 

Din totdeauna ai fost în mâinile Domnului. Nu-i așa? 
Nu mă mai tem de nici un rău, căci tu ești cu mine. Simt asta. Pentru tine, tată, a venit Sfârșitul Lumii, Apocalipsa, Ultima Zi.


                                                                    II


   Amintire. Trebuie să fiu puternic. Cu timpul...toată durerea asta o să se estompeze dar nu o să treacă. 
Poate acum nu crezi, însă e adevărat. 
Viața nu se oprește... 
Oamenii mor...oamenii se nasc. Nimic nu rămâne la fel. 
Urăsc sintagma: "Domnul îți dă și Domnul îți ia." 
Așa e El. 
Pune sare pe rănile pe care-ar trebui să le vindece. 
N-am avut ocazia să-ți spun cât de mult îmi pare rău. 
Când... 

Îl văd pe copilul care-am fost. Te văd pe tine. Oriunde, oricând. 
Cumsecade...vesel...politicos...îngândurat... 
Capitolul s-a sfârșit...Povestea s-a terminat. 
Ce am de gând să fac? O să experimentez. Când ești tânăr, asta faci, experimentezi. Apoi, cariera. 
Și familia. În rest, parcă m-aș lovi doar de pereți. 

Lumea e condusă de niște câini lacomi, tată. 
E din ce în ce mai rău.... 

Încearcă să ne domine mental. 

În rest... e cam plictiseală...La ce mă gândesc? 
Cum de te-am pierdut? 
M-am rătăcit... 
Găsește-mă!


                                                           III


"Dragul meu, spuse bătrâna iepuroaică...Poți să mergi pe deal sau înspre lacuri dar să nu intri în grădina domnului Grigore. Tatăl tău a avut un accident acolo. Domnul Grigore a pus capcane, printre rândurile de varză..." 

Noapte bună! Ne vedem peste cinci ani!

Pe cine iubești cel mai mult? 

Spune-mi o poveste pe care n-o știu. 

   E nevoie de voință de fier să reușești ceva în lumea asta. Dacă ești bun, lumea profită de tine. 
Știi cum au ajuns directorii ăștia unde sunt acum? Nu s-au abătut de la drumul lor. Să nu lași pe nimeni să-ți spună că ceva e imposibil. Să nu faci cum am făcut eu. Promite-mi!
Eu am visat să fiu un mare muzician. Brahms, Mozart, Bach... 
Nu m-am ținut de drumul meu. Când aștepți să se întâmple ceva, atunci o să pierzi.
O minciună... aia e. 
   
   Am crezut că onestitatea mea mă va proteja împotriva nenorocurilor. Nu! Nenorocul se abate și asupra celor buni. N-avem cum să ne apărăm. Nu ne putem apăra copiii...Nu putem să gândim că dacă eu nu sunt fericit, o să m-asigur că ei vor fi. 
Alergăm înaintea vântului. Credem că mereu ne va împinge de la spate. Ei bine, n-o să fie așa. 

Ne risipim precum un nor... Pălim ca iarba de toamnă... 
Și ne ofilim la fel ca o floare. 





                                                                IV


   Să fie oare, Universul, o mare înșelătorie? Există ceva fără de moarte? Ceva... ce nu dispare niciodată? 
Nu putem rămâne unde suntem. Trebuie să ne vedem de drum. Trebuie să găsim acel lucru care e mai presus de credință, de noroc... 
Nimic altceva nu ne aduce liniștea. Chiar dacă ești cumsecade sau cinstit, să fii oare absolvit de orice durere, neliniște? Nicio năpastă să nu se abată asupra ta? Nicio boală să nu-ți putrezească trupul? 
Vă încredeți în Dumnezeu? Și Iov îi era apropiat Domnului. 

   Prietenii și copiii sunt cei care vă țin în siguranță? 
Nu există loc pe lumea asta în care necazurile să nu vă găsească. Nimeni nu știe când o să fie îmbrățișat de tristețe. Ați văzut doar mâna Domnului care oferă sau ați văzut și mâna Domnului care v
ă ia? 

Nevinovații n-au ce mânca...Mor... 
Cei care nu merită, au parte de iubire. 
În lumea asta, trebuie să faci numai șiretlicuri. Dacă vrei să reușești, n-ai voie să fii cumsecade. 
Nu scoate limba că rămâi fără ea! 

Toscanini a înregistrat o piesă de 65 de ori. Știi ce-a spus când a terminat? 
Că se putea mai bine. 

Trebuie să-ți valorifici ideile...O să ajungi ce ți-ai dorit. O să-ți controlezi propriul destin. N-ai voie să spui "Nu pot". O să spui: "Am ceva probleme. Încă n-am terminat." 
N-ai voie să spui "Nu pot"! 

Știi ce înseamnă "subiectiv"? Înseamnă că e doar la tine-n cap. Nimeni nu te poate contrazice. 

Fii un om cumsecade... 
Minunează-te... 
Nădăjduiește... 

Tatăl Nostru, ai grijă de noi...Călăuzește-ne...până la sfârșitul vremurilor! 
M-am rătăcit... 
Găsește-mă!





(Pentru tata, 1931-1997)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu