03 decembrie 2022

Nimic despre fotbal!

Viața este o luptă, supraviețuiește cel mai puternic. După părerea mea, oamenii fac greșeala să pretindă că sunt altfel decât animalele. Dar toată viața se ghidează după legea junglei. Atunci când ajungi suficient de matur ca să nu mai crezi în povești, nu prea mai auzi de finaluri fericite.

Albert Einstein spunea că "e dureros să fii normal într-o lume anormală".

Societatea acceptă ușor normalitatea indiferent de calitatea ei și respinge calitatea ce se interpune normalității. Acceptăm normalitatea pentru că ne este frică de faptul că la un moment dat va trebui să ne readaptăm la noi cerințe dar ne este și mai frică de faptul că nu vom putea ține pasul și vom fi considerați anormali, deci va trebui să suportăm niște consecințe pe care le respingem din comoditate.

M-am trezit ca de obicei, la ora 7:10 A.M. și m-am dus la bucătărie să-mi prepar un ceai de ghimbir. Mă uit absent pe geam la copacii colorați în toate nuanțele umbrelor de verde și roșu, în acest început de decembrie rece și mă gândesc la regretatul Cristian Țopescu și decizia sa de a nu mai comenta meciuri de fotbal, după evenimentul tragic de la Campionatul Mondial din anul 1994. ”După acel eveniment tragic, da, așa am spus, că nu voi mai comenta fotbal. Și m-am ținut de cuvânt. E un defect al meu, am cuvânt! Atunci, după ce columbianul Escobar a fost ucis, pentru că a marcat un autogol într-un meci cu SUA, am înțeles că nu mai vreau să comentez acest sport. În fotbal, pasiunea a degenerat în patimă oarbă."

Politică, bani și interese, aș adăuga eu...Totul învelit într-o poleială de circ ieftin.

După ce am văzut până acum la acest Campionat Mondial ar trebui, de azi înainte, doar să mă uit la meciuri și să tac, pentru că însuși fotbalul a fost ucis. Am un gust amar după ultimele rezultate din grupe. Ne prefacem entuziaști dar suntem jalnici. Gianni merită o tichie de mărgăritar... Octavian Paler scria în "Scrisori imaginare" că: “Ceilalți lupi m-ar sfâșia, dacă ar ști că urletul meu e, în realitate, un plâns.” Investim din ce în ce mai puțin timp în relația cu celălalt. Tehnologia ne conectează, dar schimbă natura relațiilor noastre. Avem mai mulți „prieteni" ca oricând, dar nu avem legăturile afective.

II

După grandioasele spectacole din anii trecuți, Star Wars, Avatar, Apollo 11 și Covid 19, a venit rândul CM de fotbal. Rețeta e simplă și nu e de azi, de mâine. Nu e decât un pas de la filmul SF de mare succes din anul 1997, "Bărbații în negru", cu Will Smith și Tommy Lee Jones, la spectacolului FIFA 2022, "Bărbații în Alb". Am văzut aceleași mutre în tribune la diferite meciuri, ba cu pălării mexicane sau coronițe poloneze pe cap, ba le-au dat cocoșul în brațe (galic, din ghips) sau, după caz, o tobă și costumul lui Wonder Woman cu o făclie în mână, împrumutată de la tanti Statuia Libertății. N-or fi muncitorii ăia bruneței de pe șantiere, că am început să-i cunosc? Sigur că sunt și suporteri reali, câteva grupulețe, probabil și personalul de la ambasade. Parcă argentinienii sunt mai mulți și brazilienii plus Miss Croația sau e doar o...Fata Morgana...




"Nu în deșert constă pericolul, ci în mirajul deșertului", cum spunea cineva... Apropo de Statuia Libertății, făurită de Gustave Eiffel în 1884, am aflat că splendida nuanță de verde nu e de la reflectoarele care iluminează feeric statuia ci de la...oxidarea cuprului din care e făcută...

Campionatul Mondial actual nu știu dacă nu e cumva un joc video. Blocurile alea înalte, cu luminițe și oglinzi din spatele stadioanelor sunt adevărate sau doar proiecții holografice? Sunt neterminate, așa cum ni s-a spus? Parca văd Need for Speed Underground 2 sau FIFA 22 Play Station. De ce sunt găzduiți turiștii în containere și în corturi prin deșert? Ca să-și facă nevoile în nisip, ca pisicile? Îmi amintește de perioada restricțiilor cu izoleta, tot de către niște oameni în alb. Gata, apa clocotește, nimic despre fotbal!

Pun două lingurițe de ghimbir ras și, după ce fierbe două-trei minute adaug o picătură de miere și suc de lămâie. Scorțișoară nu prefer!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu