21 mai 2019

Sindromul (5)

   Am fost ales Președinte al României și mă pregăteam pentru vizita prietenului Trump, însoțit firește de Prima Doamnă. Era cam dezordine în casă pentru că acolo urma să vină, la mine acasă. M-am grăbit să strâng lucrurile pe ici pe colo și am luat rufele de pe sârmă.

De câte ori mă visez acasă, întotdeauna visez casa cea mare în care mi-am petrecut adolescența. Niciodată o altă casă și doar am schimbat deseori locațiile. Nici măcar nu m-am născut în această casă, ba nici nu mă leagă prea multe evenimente plăcute, dar asta e, cu subconștientul nu te pui!


   Până să vină Donald și Melania, hop că mă pomenesc la poartă cu Ali ''Căpitanul'' Carter, un jucător de snooker cu totul special pentru mine și foarte simpatic, care a avut numai belele la viața lui și aici nu mă refer la faptul că a pierdut ambele finale de Campionat Mondial jucate împotriva lui Ronnie O'Sullivan!


   În 2003 a fost diagnosticat cu boala Crohn, o maladie teribilă și e bine nici să nu știi despre ce e vorba...ferească Dumnezeu, mai rău nici că se poate...Și-a revenit cumva și a reînceput să joace. 
S-a căsătorit, are doi copii, Max și Olivia și o mare pasiune pentru zbor, deținând licență de pilot.

   În 2013 a fost anunțat că se poate și mai rău, a fost diagnosticat cu un cancer testicular și a luat pauză de la snooker un an, cu toate că era foarte îngrijorat că va ieși din primii 10 jucători ai lumii. Doctorii nu au epuizat veștile proaste și după puțin timp l-au anunțat că are cancer și la un plămân, începând o chimioterapie intensivă. A efectuat conștiincios tratamentele și operațiile chirurgicale respective și când să zică hop i-a recidivat cancerul testicular în stare metastatică...

   Cum-necum, în octombrie 2014, după aproape 2 ani a revenit în circuit și a câștigat din prima General Cup, un turneu desfășurat la Hong Kong! Nu știu cum s-a realizat minunea dar încă joacă bine-mersi, are o ambiție formidabilă și anul acesta a ajuns la Campionatul Mondial până în ''sferturi''..
Iată ce a spus Carter: ''Nu m-am gîndit la turneele câştigate cât timp eram la spital. Le-aş fi dat pe toate doar pentru a fi din nou sănătos. Când s-a aflat că am din nou cancer, fiul meu mi-a spus:
- Tati, tu ești prietenul meu cel mai bun, nu vreau să mori! Am ieșit repede din cameră și am izbucnit în plâns. Era prea mult. Știam că fiul meu are nevoie de mine şi a fost puterea mea, principala mea motivaţie să mă însănătoşesc. ''


   Chiar nu mai știam nimic de el de ceva timp așa că m-am bucurat când l-am văzut pe ''căpitan'' întrând jovial în curte. Îl însoțea soția, care în visul meu era altcineva, o stagiară care a lucrat cu mine, în perioada mea de început. Tipa asta cam umbla cu părul între ochi prin fabrică și avea un amant ziarist, motivând că soțul personal nu e om serios, adică o face tot timpul să râdă!
Bun motiv, am remarcat eu la momentul respectiv.

Avea și o vorbă Vasilica, că așa o chema, ''nu există femei fidele, ci doar femei nesolicitate'', o cugetare împrumutată de la Woody Allen.

Foarte bine!


   L-am întâmpinat pe Ali Carter și acesta s-a arătat interesat de instalația de încălzire a casei, așa că l-am poftit înăuntru și i-am explicat cam despre ce e vorba. S-a apucat să studieze temeinic schițele termice pe care le aveam, în timp ce Vasilica scorbolea temeinic prin dulapuri și sertare dar să fim serioși, cine se poate supăra pe căpitan pentru atâta lucru?

Am fost anunțat că a venit Trump și am ieșit cu soția afară, unde i-am găsit la o masă în grădină.

Domnule, oameni deosebiți și nu aș spune că modestia lor m-a impresionat ci faptul că erau niște oameni normali, fără ifose sau talente...

Melania, o doamnă elegantă și plăcută, ni s-a adresat într-o limbă română desăvârșită, păstrând politețea și demnitatea într-un echilibru de o naturalețe sublimă.

Altă lume, alți oameni, altă mentalitate...


''Căpitanul'' Ali Carter a ieșit pe balcon și ne-a salutat, privind in treacăt grădina cu gazonul impecabil și florile viu colorate, apoi s-a retras discret.

Doamnele au inceput o discuție despre copii și campania ''Be Best'' iar Donald s-a aplecat spre mine conspirativ și m-a întrebat cu glas scăzut: Ce facem dom'le cu Huawei?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu