05 octombrie 2022

În lipsa presei


Titlul acesta, "În lipsa presei", face parte din categoria Revista presei sau În gura presei, deși aceasta din urmă mi se pare mai mult o înjurătură. De când titlurile din ziare sunt uluitoare, senzaționale și cutremurătoare, mai pe scurt stupide, prefer să gândesc cu mintea mea, că e mai sănătos. În ultimii ani, mass-media îmi faultează inteligența în mod grosolan. Cartonașul roșu și eliminare nelimitată din viața personală. Mai bine citesc o carte. Că alții își iau porția de știri alarmiste de pe Tic-Tok sau Facebook e și ăsta un tratament pentru schizofrenie. Cum spunea Confucius „ignoranţa este noaptea minții, dar o noapte fără lună și stele” sau ne lămurește foarte limpede Lucian Blaga în Discobolul: "Jurnalismul a început când Luther a aruncat călimara cu cerneală după dracu'"!

Mă uit la televizor ca la dracul gol, oriunde ai da e tot un drac că te-apucă dracii, sigur și-a băgat dracul coada. Ăștia fac ca toți dracii, pe dracu-n patru și n-au nici pe dracu! Lucrul dracului. În fine, nu a fost o vară liniștită, așa cum mi-am imaginat, ci una de luptă, o luptă cu mine însumi, pentru fiecare zi de viață. Nu au lipsit momentele de distracție și de bucurie adevărată, ca un zbor iconic de fantezie, alternând suspine de ușurare cu cele de epuizare, într-un echilibru dramatic de lejeritate placebo dar cu o margine amăruie, care împiedică realitatea să se estompeze într-un puf de zahăr.

Mă gândeam chiar ieri, că mă simt epuizat dar gândul că mă voi odihni corespunzător pe lumea ailaltă m-a făcut să reflectez că, totuși, nu sunt chiar atât de obosit.


EXTRA TIME

00 06 22

"Durerea este prețul pe care îl plătim pentru iubire", spunea Majestatea Sa Regina Elisabeta a II-a. Am încercat să văd filmul Blonde pe Netflix, unde presupuneam că e vorba de biografia lui Marilyn Monroe, un simbol al culturii americane, pe care am admirat-o ca actriță în mai multe filme, printre care, preferatul meu, "Unora le place jazz-ul", cu Tony Curtis și Jack Lemmon. Uite ce scrie cineva pe Cinemagia: user-633607318bdf7 pe 30 Septembrie 2022 00:04 "Mizerabil, defăimător, rușinos, prostesc... L-am văzut pe bucăți, nu am putut urmării cap coadă acest film... Oare de ce s-a vrut defăimarea ei acum, după atâția ani? Au vrut să arate trăirile ei dar modul cum au făcut-o este sub orice imaginație... Cel mai prost și dezgustător film văzut de mine. MM este prezentată ca o târfă ordinară, bolnavă psihic...."

Eu nu aș fi chiar așa dur cu filmul, care a fost o mizerie desăvârșită, ci mai degrabă cu regizorul bălos de la capătul lumii, care s-a destrăbălat și pe scenariu, ba a filmat și unele scene, ca un pervers sturlubatic în călduri. Parcă Marilyn Monroe i-ar fi plagiat doctoratul sau l-ar fi înjurat de mamă, deși el nu se născuse când a murit ea, dar te pui cu fantezia omului. Văd că pe IMDB are nota 5,6 și e în continuă scădere. Pe logica asta de doi bani de ce nu va face în viitor un film despre viața lui Shakespeare stând pe veceu sau Beethoven în perioada când a surzit! Probabil că are în plan și defăimarea altor actrițe, cum ar fi: Audrey Hepburn, Ingrid Bergman, Elisabeth Taylor sau Greta Garbo!

Sunt oameni care se mărginesc să își etaleze "vasta cultură", spunând că Homer a fost orb, Van Gogh și-a tăiat o ureche iar Socrate a fost epileptic! Iote ce spune un anonim, consătean cu regizorul omonim:  anonymous 28 September 2022, 10:28+598

"I'm disgusted this film isn't woke enough. Why Isn't the lead actress played by a Transgender black man who identifies aș a Walrus? Pfft Where's the Progression Hollywood?"


Acum, toate ca toate dar Ana de la Armaș, cubaneza din rolul principal e nevinovată. Chiar are talent obscen și ar fi câștigat bani frumoși cântând manele la metrou, la Piața Romană.

Mă gândesc, în contextul actual, că cea mai periculoasă armă nu este bomba atomică ci bomba sexy!

Fără legătură cu filmul? de ceva timp lumea fierbe în suc propriu, cu planetă cu tot, că te întrebi ce dracu au oamenii? Sfârșitul resurselor - Sfârșitul unei civilizații... Cred că o să ne ia dracu pe toți, mai devreme sau mai târziu. Cu mine a avut câteva tentative, nereușite dar era cât p-aci. Nici Dracu nu mai e ce-a fost! Poate s-a făcut ziarist, ca să fie scutit de impozitul pe venit. Cică "diavolul este autorul confuziei" și "Lumea nu se termină cu noi pentru că nici o apocalipsă nu e perfectă", oricum, diavolul se ascunde în detalii și alege în special nefericiții, să fiu al dracului dacă mai înțeleg ceva!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu